Συνεχίζονται με εντατικούς ρυθμούς οι δράσεις του project Irschen (Interdisciplinary Resilience through Science and Cultural Heritage Network) στο οποίο συμμετέχουν οι ακόλουθοι φορείς: University of Innsbruck (συντονιστής), Municipality of Irschen, Ionian University, Solidarity Tracks, Mobile 3D, ZRC SAZU.
Κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού στις 11 Ιουλίου -1 Αυγούστου διεξήχθη η πρώτη επιστημονική κατασκήνωση στο Burgbichl Το επιστημονικό ιστορικό και αρχαιολογικό ενδιαφέρον εστιάζεται στον οικισμό που έχει ανακαλυφθεί από τις ανασκαφές στην κορυφή του λόφου της Ύστερης Αρχαιότητας (5ος/6ος αιώνας μ.Χ.) με το όνομα Burgbichl στο Irschen (Καρινθία/Αυστρία) από το Πανεπιστήμιο του Ίνσμπρουκ και το Αυστριακό Αρχαιολογικό Ινστιτούτο. Οι φοιτητές που συμμετείχαν είχαν την ευκαιρία να μάθουν πώς να εφαρμόζουν την αρχαιολογική θεωρία μέσω της πρακτικής εμπειρίας. να αξιολογούν κριτικά έναν αρχαιολογικό χώρο μέσα στο ιστορικό και φυσικό του τοπίο και να αναλύουν τα ευρήματα της ανασκαφής. Απώτερος στόχος της επιστημονικής κατασκήνωσης είναι η καταγραφή των αρχαιολογικών ευρημάτων και στη συνέχεια η μετατροπή τους σε ψηφιακά αρχεία.
Προκειμένου να διερευνηθεί το επίπεδο των ψηφιακών δεξιοτήτων και η ψηφιακή ετοιμότητα των συμμετεχόντων προκειμένου να χρησιμοποιούν ψηφιακά εργαλεία στην εκπαιδευτική διαδικασία, πραγματοποιήθηκε μια έρευνα (Η διεξαγωγή της έρευνας και η επεξεργασία των δεδομένων πραγματοποιήθηκε από το Solidarity Tracks) που κατέληξε σε ενδιαφέροντα ευρήματα. Όσον αφορά την ανάγκη των ερωτηθέντων να μάθουν περισσότερα για τον τρόπο χρήσης ψηφιακών εργαλείων στην εκπαιδευτική διαδικασία, διαπιστώθηκε ότι υπάρχει μια μέτρια ανάγκη. Ωστόσο, η ανάγκη ποικίλλει πολύ μεταξύ των ερωτηθέντων. Η υψηλότερη, αλλά και πάλι μέτρια ανάγκη, εντοπίζεται στη διαδικασία σχεδιασμού και διδασκαλίας μέσω των μαθησιακών στόχων, της συγγραφής ή προετοιμασίας του ψηφιακού περιεχομένου για τους μαθητές, της προσαρμογής του μαθησιακού περιεχομένου και των μεθόδων στο διαδικτυακό περιβάλλον μάθησης και της διαχείρισης διαδικτυακών μαθημάτων κατάρτισης με διάφορες πλατφόρμες (M =6,3). Από την άλλη πλευρά, τη χαμηλότερη ανάγκη, αλλά και ακόμα μέτρια ανάγκη, εξέφρασαν για τη δημιουργία και την παράδοση περιεχομένου AR (επαυξητικής πραγματικότητας) στους μαθητές (M=5,4), χρησιμοποιώντας παιχνίδια και gamification ως μέρος της στρατηγικής διδασκαλίας (M =5,6), δημιουργία και παράδοση περιεχομένου VR (εικονικής πραγματικότητας) στους μαθητές (M=5,7).
Στη συνέχεια τα αποτελέσματα αυτής της έρευνας αξιοποιήθηκαν για το σχεδιασμό της Βραχυπρόθεσμης εκπαίδευσης προσωπικού στην Εκπαίδευση Ψηφιακής Ετοιμότητας (Short term staff training Digital Readiness Training) το οποίο έλαβε μέρος στην Λευκάδα στις 8-12/9/2021. Παρουσιάστηκαν οι καλές πρακτικές της ψηφιακής εκπαίδευσης ή των ψηφιακών εργαλείων και έγινε επίδειξη και πρακτική άσκηση σε άλλα χρήσιμα ψηφιακά εργαλεία όπως, επεξεργασία βίντεο, παζλ λογότυπου, jitsi, skribl.io. Επιπλέον, έγινε λόγος για περισσότερα ψηφιακά εργαλεία όπως το mooc, το μαζικό ανοιχτό διαδικτυακό μάθημα, το Moodle - μια πλατφόρμα εκμάθησης ή σύστημα διαχείρισης μαθημάτων και το Trello – Trello ένα εργαλείο συνεργασίας που οργανώνει τα έργα σας σε πίνακες. Η εκπαίδευση ήταν αρκετά ενδιαφέρουσα και χρήσιμη για την κατανόηση όχι μόνο για τη σημασία των ψηφιακών εργαλείων και του τρόπου χρήσης τους αλλά και για τους στόχους και τους σκοπούς των υπολοίπων συμμετεχόντων.
Αποτέλεσμα των παραπάνω δράσεων είναι η δημιουργία του Good practices handbook (Υπεύθυνο για τη δημιουργία του εγχειριδίου είναι το Solidarity Tracks). Οι καλές πρακτικές που παρουσιάστηκαν από τον Συντονιστή του Έργου και τους Εταίρους αφορούσαν κυρίως την ψηφιακή εκπαίδευση και την αξιολόγηση ψηφιακών δεξιοτήτων για τη διδασκαλία της πολιτιστικής κληρονομιάς. Άλλες καλές πρακτικές από το Solidarity Tracks στοχεύουν να υποστηρίξουν την νεανική επιχειρηματικότητα και να τους εντάξουν στην επαγγελματική ζωή ή να τους υποστηρίξουν με on-line εκπαίδευση, υποστήριξη και καθοδήγηση, και την ανάπτυξη της ικανότητάς τους για τη χρήση σύγχρονων μεθόδων μάθησης που σχετίζονται με τη μη τυπική εκπαίδευση των νέων και της κοινωνικής επιχειρηματικότητας που βασίζεται στην εικονική τεχνολογία. Όσον αφορά τις καλές πρακτικές που παρουσίασε το ZRC SAZU, στοχεύουν στην τρισδιάστατη ανακατασκευή των αρχαιολογικών χώρων, ιδιαίτερα εκείνων που βρίσκονται στην κορυφή των λόφων, καθώς και στην εικονική επίσκεψη σε μουσεία.
Τελευταίος στη σειρά δράσεων, αλλά όχι λιγότερο σημαντικός, είναι ο σχεδιασμός του προτύπου αξιολόγησης Irschen σύμφωνα με τις οδηγίες που δόθηκαν από τους Συντονιστές του Έργου, το Πανεπιστήμιο του Ίνσμπρουκ (υπεύθυνο για τη δημιουργία του template και την καταγραφή και σύνθεση των πληροφοριών που περιλαμβάνονται στο πρότυπο είναι το Ιόνιο Πανεπιστήμιο). Προς το παρόν, το πρότυπο περιλαμβάνει πληροφορίες για τις δράσεις και τα πνευματικά αποτελέσματα 1&2 που έχουν υλοποιηθεί μέχρι στιγμής. Στο μέλλον θα περιλαμβάνει επίσης πληροφορίες για τη μετατροπή των αρχαιολογικών ευρημάτων σε υλικό ηλεκτρονικής μάθησης και κατά συνέπεια την συνδρομή του προγράμματος στην υποβοήθηση της on line εκπαιδευτικής διαδικασίας της Πολιτιστικής Κληρονομιάς καθώς και προτάσεις που προέκυψαν από τα Πνευματικά Αποτελέσματα 1 & 2.