Νέα

ΤΜΣ: Αναδρομή: 2 Συναυλίες Ηλεκτροακουστικής Μουσικής [14-15/5/14]

ShareThis
Δημοσίευση: 13-05-2014 15:30 | Προβολές: 1837
Έναρξη: 14-05-2014 |Λήξη: 15-05-2014
[Έληξε]
    Συνημμένο Αρχείο 1
Mέγεθος: 314.18 KB :: Τύπος: Αρχείο PDF
image

Το Ιόνιο Πανεπιστήμιο, η Σχολή Μουσικής Νέο παράθυρο και Οπτικοακουστικών Τεχνών Νέο παράθυρο και το Εργαστήριο Ηλεκτροακουστικής Μουσικής Έρευνας - ΕΡΗΜΕΕ διοργανώνουν, στα πλαίσια του 8ου Φεστιβάλ Οπτικοακουστικών Τεχνών Νέο παράθυρο, δύο συναυλίες ηλεκτροακουστικής μουσικής με τίτλο ΑΝΑΔΡΟΜΗ.

Πληροφορίες και πρόγραμμα: http://195.130.124.68/~amlists/MAY2014/program.html Νέο παράθυρο


Η πρώτη συναυλία με τίτλο «some pieces...» θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 14 Μαΐου 2014 και ώρα 21.00, στην Ιόνιο Βουλή, με έργα ηλεκτροακουστικής μουσικής του Αντρέα Μνιέστρη, αναπληρωτή καθηγητή του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου.

Πληροφορίες και πρόγραμμα: Συναυλία «Some pieces...» Νέο παράθυρο

Η δεύτερη συναυλία με τίτλο «4 γενιές ηλεκτροακουστικής μουσικής στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο» θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 15 Μαΐου 2014 και ώρα 21.00, στην Ιόνιο Βουλή, με συνθέσεις για μαγνητοταινία των Μιχάλη Αδάμη, Χάρη Ξανθουδάκη, Aντρέα Μνιέστρη, Αποστόλη Λουφόπουλου, Κώστα Καραθανάση, Μηνά Εμμανουήλ.

Πληροφορίες και πρόγραμμα: Συναυλία «4 γενιές ηλεκτροακουστικής μουσικής στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο» Νέο παράθυρο


Είναι σχεδόν μια εικοσαετία - περασαν κιόλλας τόσα χρόνια - που ξεκίνησε στο Τμήμα ΜουσικώνΣπουδών να διδάσκεται η ηλεκτροακουστική μουσική και να παρουσιάζεται στο κοινό της Κέρκυρας. Όλο αυτό το διάστημα οι συναυλίες που οργανώσαμε είχαν κύρια αιχμή τους το καινούργιο, τη νέα δουλειά των φοιτητών μας, την πρόσφατη παραγωγή των συνεργατών και των φιλοξενούμενων συνθετών.
Φέτος κοιτάμε προς τα πίσω...Θυμόμαστε δύο σημαντικές στιγμές της πορείας αυτής.

Η πρώτη είναι η συναυλία του υπογράφοντος στην Υπογεφύρια Αίθουσα του Παλαιού Φρουρίου το 1997 που ήταν μια έκπληξη για όλους και ιδιαίτερα για το κοινό της Κέρκυρας που άκουγε ακουσματική μουσική πρώτη φορά. Ηταν όμως έκπληξη επίσης επειδή αποκαλύφθηκε ένας ιδιαίτερα υποβλητικός χώρος, με εξαιρετική "ακουστική", τουλάχιστον για συναυλίες ηλεκτροακουστικής μουσικής (δυστυχώς εδώ και πολλά χρόνια, προς μεγάλη μας λύπη, έχουμε χάσει τη δυνατότητα να τον απολαμβάνουμε αφού δεν μπορεί πια να χρησιμοποιηθεί ... σαπίζει μέσα στο έλος μιας αδικαιολόγητης ανυπαρξίας ορθής διαχείρισης). Το υλικό που παρουσιάστηκε στη συναυλία εκείνη οργανώθηκε στη συνέχεια σε μία δισκογραφική έκδοση με τίτλο "some pieces ..." . Το πρόγραμμα της συναυλίας της Τετάρτης βασίζεται στην έκδοση αυτή.
Η δεύτερη στιγμή που θυμόμαστε είναι η δισκογραφική έκδοση του Τμήματος Μουσικών Σπουδών, αφιερωμένη στην ακουσματική μουσική, που υπογράμμιζε την συστηματική καλλιέργεια του είδους αυτού στο έδαφος της Κέρκυρας μέσω μιας εκπαιδευτικής γενεαλογίας που έδινε - ήδη πριν 12 χρόνια - και εξακολουθεί να δίνει σημαντικούς καρπούς. Το πρόγραμμα της συναυλίας της Πέμπτης ανατρέχει τις βαθμίδες αυτής της συνέχειας ξεκινώντας από τον Μιχάλη Αδάμη το θεμελιωτή της ηλεκτρονικής μουσικής στη χώρα μας αλλά και του Τμήματος Μουσικών Σπουδών στην Κέρκυρα.

Η αναδρομη αυτή όμως δεν γίνεται τυχαία. Σε ένα κόσμο που αλλάζει ραγδαία, η αντανάκλαση της αλλαγής αυτής στην ηλεκτρονική μουσική σημαίνει μια ολική αναθεώρηση των μεθόδων, των τεχνολογιών και των αισθητικών που με την σειρά τους εξαναγκάζουν τις εκπαιδευτικές στοχεύσεις, τις ερευνητικές προτεραιότητες και τις καλλιτεχνικές δράσεις σε άμεσο συντονισμό. Είναι λοιπόν αυτό το κοίταγμα προς τα πίσω μια υπόμνηση της αφετηρίας και της διαδρομής που έχει διανυθεί που καλείται - και οφείλει - να λειτουργήσει ως μια στέρεα βάση για όλα αυτά που έρχονται...

Αντρέας Μνιέστρης, μάης 2014


Βιογραφικό σημείωμα Αντρέα Μνιέστρη

Έχει σπουδάσει Φυσική στο ΑΠΘ, Mουσική στο Πανεπιστήμιο Paris VIII  και έχει ειδικευτεί στην  Hλεκτρονική Mουσική και τα Mέσα Hχογράφησης στο Mills College και στο Banff Centre of the Arts.  Στους δάσκαλούς του περιλαμβάνονται οι Χάρης Ξανθουδάκης, Γιάννης Ιωαννίδης, Horracio Vaggione, David Rosenboom, Robert Ashley, Maggie Payne, Gordon Mumma κ.ά. Συνθέτει κυρίως ακουσματική μουσική.  Συνθέσεις του παίζονται στην Eλλάδα και στο εξωτερικό (Γαλλία, HΠA, Aγγλία, Mεξικό, Iσπανία, Oλλανδία, κλπ.) και μεταδίδονται στο ραδιόφωνο ( EPA 1, 2 και 3, KPFA του San Fransisco,  Radia/Banff, Δημοτικός P/Σ  Buenos Aires, κλπ.).  Mία συλλογή απο  τα πρώτα του έργα κυκλοφορούν σε δίσκο απο την Banff Music με το γενικό τίτλο “ Some Pieces...” Eρευνώντας τις αισθητικές δυνατότητες της δημιουργίας τρισδιάστατων ηχητικών αναπλάσεων του μουσικού υλικού οργανώνει ένα συναυλιακό χώρο με πολλά ηχεία τα οποία υλοποιούν ένα ηχητικό περιβάλλον μέσα στο οποίο βυθίζεται ο ακροατής.  Tέτοιες συναυλίες οργανώνει απο το 1991 έως σήμερα (Γκαλερί “Iλεάνα Tούντα” : τριήμερο συναυλιών με τίτλο “ηχητικά γλυπτά” -‘91· Yπογεφύρια αίθουσα Παλαιού φρουρίου Kέρκυρας: προσωπική συναυλία - ‘97· ίδιος χώρος: 1ο Συμπόσιο Mουσικής Πληροφορικής/ 6 συναυλίες - ‘98· Kεντρική Πλατεία Kέρκυρας: συναυλία με τίτλο “Eκλειψη” -11/8/99 και τουλάχιστον 2 συναυλίες το χρόνο εφεξής σε διαφορους χώρους). Είναι αναπληρωτής καθηγητής σύνθεσης ηλεκτρονικής μουσικής στο Tμήμα Mουσικών Σπουδών του Iονίου Πανεπιστημίου και διευθυντής του Εργαστηρίου Ηλεκτροακουστικής Μουσικής Ερευνας και Εφαρμογών [ΕΡΗΜΕΕ].  Εχει οργανώσει πολλά εκπαιδευτικά και ερευνητικά προγράματα με σημαντικότερα  το Προγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Τεχνες και Τεχνολογίες του Ηχου, το Πρόγραμμα Ερευνας και Μελέτης Ελληνικών Ηχοτοπίων κ.ά  Είναι ιδρυτικό μέλος του Ελληνικού Συνδέσμου Συνθετών Ηλεκτροακουστικής Μουσικής και της Ελληνικής Εταιρείας Ακουστικής  Οικολογίας.  Εχει εργαστεί σαν σαξοφωνίστας από το '84 με το κουαρτέτο του Θ. Kατσαρού στο "Half Note", το '85 με το συγκρότημα "Φατμέ", το '86 με τον Δημ. Πουλικάκο και “τα αδέσποτα σκυλια” κ.ά).  Aναπτύσσοντας ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τον ελεύθερο αυτοσχεδιασμό μελετάει απο το 1988 έως το 1990 με τον Anthony Braxton.  Tην ίδια περίοδο εμφανίζεται σε συναυλίες  στο Exploratorium του San Fransisco και στο Oakland με το τρίο σαξοφώνων του Jason Reinier και με το συγκρότημα ζωντανής ηλεκτροακουστικής μουσικής IYF Ensemble· και τα δύο αυτά σχήματα ερευνούσαν μορφές συνδυασμού της σύνθεσης, του ενόργανου αυτοσχεδιασμού και της ηλεκτρονικής μουσικής. Mετά την επιστροφή του στην Eλλάδα το 1991, εργάζεται σαν σαξοφωνίστας στη Θεσσαλονίκη έως το 1993· την περίοδο αυτή εμφανίζεται με την Kρατικη Oρχηστρα Θεσ/νικης  σε έργο του G.Schuller για ορχήστρα και σύνολο τζάζ.   Aπο το 1994  συνεργάζεται με τον N. Tουλιάτο και το συγκρότημα "Tηλεθρόον" με τούς οποίους εμφανίζεται σε πολλές συναυλίες καθώς και στην N.E.T.  Συνεργάστηκε με τους σαξοφωνίστες Δ.Δημητριάδη και J.Tornabene δημιουργώντας το τρίο “saxo viva!” που συνδύαζε την μουσική σύνθεση, τον αυτοσχεδιασμό στην σκηνική και τη μουσική δράση και την ηλεκτρονική μουσική. Ζει kαι εργάζεται στην Κέρκυρα.


Στο συνημμένο αρχείο περιλαμβάνεται η αφίσα των συναυλιών.


Επιστροφή
Σχετικά Νέα
Διεθνής Ημέρα Μουσείων 2024: Κεντρική εκδήλωση
Δημοσίευση: 13-05-2024 14:05 | Προβολές: 314
Σημαντική Ημερομηνία: 20-05-2024
[Αναμένεται]
Διεθνής Ημέρα Μουσείων 2024: «Μουσεία για την εκπαίδευση και την έρευνα»
Δημοσίευση: 24-04-2024 14:17 | Προβολές: 1845
Έναρξη: 24-04-2024 |Λήξη: 31-05-2024
[Σε Εξέλιξη]
<< <
Μάιος 2024
> >>
Δε Τρ Τε Πε Πα Σα Κυ
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Σήμερα, Τετάρτη 15-05-2024
Προσεχώς
Συναυλία της Ionian Camerata
Σημαντική Ημερομηνία: 17-05-2024
[Αναμένεται]
Συνημμένα αρχεία
gr  pdf.png  Πρόγραμμα Συναυλίας
Mέγεθος: 79.74 KB :: Τύπος: Αρχείο PDF
Διεθνής Ημέρα Μουσείων 2024: Κεντρική εκδήλωση
Σημαντική Ημερομηνία: 20-05-2024
[Αναμένεται]
StudyInGreece diavgeia eudoxus eua.be magna-charta.org eellak.gr
facebook twitter youtube instagram linkedin viber rss gp as
Ανάγνωση ΚειμένουΑνάγνωση Κειμένου Αναγνωσιμότητα ΚειμένουΑναγνωσιμότητα Κειμένου Αντίθεση ΧρωμάτωνΑντίθεση Χρωμάτων
Επιλογές Προσβασιμότητας